ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ  & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π&Δ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ

                Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. Ν.ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

                  6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΜΙΑΣ                                                                                                                                                                    Λαμία  28-9-2018

 

Ταχ.Δνση : Υψηλάντου  και Τσιριμώκου 2  35100 Λαμία                                                                    

Πληροφορίες: Ανδρονίκη Κουτσονίκα

Τηλ : 2231023591 Fax : 2231066634 

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδα σχολείου: http://6gym-lamias.fth.sch.gr

           

Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Τ Ι Κ Ο

1.Φοίτηση

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί στο σχολείο τους λόγους της απουσίας άμεσα. Οι κηδεμόνες ενημερώνονται για τις απουσίες των μαθητών/τριών με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο  ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων (SMS), ή με επιστολή. Εάν η επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή εάν οι γονείς/κηδεμόνες αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα, όπως, ενδεικτικά, η προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες.

 

2.Όρια απουσιών – Χαρακτηρισμός Φοίτησης

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114) ενώ ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

 

3.Ως κατ’ ιδίαν διδαχθέντες

Χαρακτηρίζονται οι μαθητές οι οποίοι για λόγους υγείας που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους αναγκάστηκαν να διακόψουν τη φοίτηση στο σχολείο αλλά η πάθησή τους  δεν απέκλειε την κατ’ ιδίαν διδασκαλία και μελέτη. Οι παραπάνω μαθητές μπορούν να εξεταστούν στο σχολείο ή στο σπίτι όπως θα καθορίζουν οι ιατρικές γνωματεύσεις και η σχετική νομολογία. Δεν υπάγονται στην παραπάνω περίπτωση μαθητές με άτακτη φοίτηση που απορρίφθηκαν λόγω απουσιών.

 

4.Προφορική εξέταση αντί γραπτής

Για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως δυσλεξία, μόνιμη ή προσωρινή σωματική βλάβη κ.λ.π. υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης της γραπτής από προφορική εξέταση ύστερα από προσκόμιση στο σχολείο των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

 

  1. Φοίτηση - Τρόπος αξιολόγησης των μαθητών

Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα. Η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.  Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία.

Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία-Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6)Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία.

Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ΄) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Τεχνολογία - Πληροφορική, 2) Μουσική – Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή.

Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες , την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.,

β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες

δ) οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες,

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

 

Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

 Από την 1η μέχρι την 30η Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει τις εξής διαδικασίες

α) την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α΄

β) το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση

γ) τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές εξετάσεις σε όσα μαθήματα έχουν παραπεμφθεί μαθητές.

 

Βαθμός ετήσιας επίδοσης

Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,

  1. i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
  2. ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α΄ και Β΄ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής σύμφωνα την περ. α αυτής της παραγράφου, τότε επαναλαμβάνει την τάξη.

Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι εξετάζονται με βάση τις διατάξεις της με αρ. πρ. 28722/Γ2/12-3-2010 Υ.Α. (Β΄ 276), προάγονται ή απολύονται, με μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου βαθμών ετήσιας επίδοσης σε "τουλάχιστον δώδεκα (12)”.

Περισσότερες πληροφορίες στις σχετικές εγκυκλίους 145329/Δ2/8-9-2016 και 166077/Δ2/07-10-2016.

 

  1. Ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα και Παιδαγωγικά μέτρα

Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία στο σχολείο του κλίματος που απαιτείται για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών έτσι, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους (π.χ. συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης) για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς.

Στις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών προβαίνει στη λήψη μέτρων.

Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου. Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο. Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

 

  1. Χρήση κινητών τηλεφώνων

Σύμφωνα με την διευκρινιστική Φ.25/103373/Δ1 οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα καθώς και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου»

 

  1. Παραλαβή μαθητών σε περίπτωση σεισμού

Σε περίπτωση σεισμού και αφού έχει εκδοθεί απόφαση διακοπής λειτουργίας του σχολείου, ο κηδεμόνας υποχρεούται να προσέλθει στο σχολείο και να παραλάβει το μαθητή.

 

 

Κανονισμός Γυμνασίου

  1. Με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας ορίζεται ότι η παρουσία των μαθητών στην πρωινή συγκέντρωση στις 8:00 είναι υποχρεωτική (προσευχή – ανακοινώσεις – ενημέρωση μαθητών).
  2. Η πόρτα εισόδου θα κλείνει και οι μαθητές που καθυστέρησαν δεν θα παρακολουθούν τα μαθήματα της 1ης ώρας, αλλά θα προσέρχονται στο Γραφείο του σχολείου για να δικαιολογήσουν την αργοπορία και την απουσία τους.
  3. Η πόρτα εισόδου θα είναι κλειστή σε όλη τη διάρκεια των μαθημάτων και των διαλειμμάτων. Όσοι προσέρχονται ενδιάμεσα θα κτυπούν το κουδούνι εισόδου, και θα παρουσιάζονται στο Διευθυντή του σχολείου για να πάρουν άδεια εισόδου.
  4. Μεμονωμένες απουσίες κατά τη διάρκεια του ημερησίου προγράμματος – ακόμα και εντός του σχολικού χώρου – δεν επιτρέπονται. Οι καθηγητές της επόμενης ώρας δεν θα δέχονται αυτούς τους μαθητές και θα τους παραπέμπουν στο Γραφείο.
  5. Εάν κάποιος μαθητής θελήσει να εξέλθει από το σχολείο, απαραίτητα:

(α) Θα ενημερώνει τον καθηγητή της ώρας

(β) Θα παίρνει ΑΔΕΙΑ ΕΞΟΔΟΥ από τη Διεύθυνση, η οποία θα μονογράφει σχετικό σημείωμα. Αυτό το σημείωμα θα δίνεται στον καθηγητή της επόμενης ώρας, ο οποίος θα γράφει στο απουσιολόγιο π.χ. 1ωρη – 2ωρη άδεια και θα μονογράφει από κάτω.

  1. Από όλους μας καταδικάζονται φαινόμενα αλλοίωσης η καταστροφής σχολικής περιουσίας ως στοιχεία υποπολιτισμού και έλλειψης αισθητικής. Τέτοια φαινόμενα αποτελούν αντικείμενο αυστηρού παιδαγωγικού ελέγχου και λήψης μέτρων. 
  2. Οι μαθητές θα πρέπει να αποφεύγουν τις υπερβολές ως προς την εμφάνιση – αμφίεση, σύμφωνα με τα οριζόμενα και από το ΥΠΕΠΘ.

 

Αγαπητοί γονείς

 

Η παραπάνω ενημέρωση αναφέρεται σε βασικά θέματα και στηρίχθηκε στις γενικώς ισχύουσες διατάξεις και ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας ενώ στοχεύει στο να προστατεύει τα δικαιώματα και να κάνει ξεκάθαρες τις υποχρεώσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζει την ευρυθμία και την λειτουργικότητα στο μαθησιακό περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο σας καλούμε να προσέρχεστε τακτικά στο σχολείο για αμοιβαία ενημέρωση και συνεργασία ώστε μαζί να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό για τη λειτουργία του σχολείου.

Δεχθείτε την προθυμία μας για συνεργασία.

Βέβαιοι για την ανταπόκρισή σας, σας ευχαριστούμε. 

 

Για τη διαρκή ενημέρωσή σας να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του Σχολείου:

http://6gym-lamias.fth.sch.gr    

                                                                                                                      

 

 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ

2018-19

ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ,

ΦΟΙΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

ΜΗΝΑΣ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΗΜΕΡΑ

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

30-10-2018

Τρίτη

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

5-12-2018

Τετάρτη

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Με την επίδοση της βαθμολογίας

ΜΑΡΤΙΟΣ

21-3-2019

Πέμπτη

ΜΑΪΟΣ

17-5-2019

Παρασκευή

 

 

Ώρες προσέλευσης γονέων και κηδεμόνων  12:00  -  14:00

 

Επιπλέον οι γονείς και κηδεμόνες μπορούν να συναντούν τους διδάσκοντες οποιαδήποτε ημέρα του μήνα στα διαλείμματα των ωρών που αυτοί έχουν μάθημα.

 

 

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1η

8:00-8:45

2η

8:50-9:35

3η

9:45-10:30

4η

10:40-11:20

5η

11:30-12:10

6η

12:20-13:00

13:05-13:40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Δ/ΝΤΡΙΑ ΤΟΥ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ

 

 

 

 

                                                                                              ΚΟΥΤΣΟΝΙΚΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ

                                                                                               ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ ΠΕ 78